Kostenplaatje

Op deze pagina kan je alle kosten terugvinden die horen bij een scoutsjaar. We weten dat het niet voor elk gezin gemakkelijk is om al deze kosten te dragen en daarom kunnen we financieel bijspringen (vb. bij kosten van lidgeld, weekend, kamp, uniform,...) als dat nodig zou zijn. Zo kan ieder kind genieten van scouting. Meer informatie over eventuele financiële tegemoetkomingen kan je terugvinden op Scouting op maat.

Lidgeld:

Het lidgeld bij Scouts en Gidsen Retie bedraagt €50 (na 1 maart: €25). Met dit lidgeld zorgen we ervoor dat uw kind verzekerd is op elke activiteit, verder gebruiken we dit ook voor de algemene werking van onze scouts. In het lidgeld zit ook een bijdrage voor de vieruurtjes inbegrepen. Zo kunnen we op elke activiteit een lekkere koek en een drankje voorzien.

Heeft je kind een UiTPAS dan kan je punten sparen en indien je van het kansentarief geniet, krijg je ook korting op het lidgeld. Als je hiervan gebruik wil maken mag je het UiTPAS-nummer van je kind doorsturen naar grl@scoutsengidsenretie.be

Weekend:

Elke tak gaat doorheen het scoutsjaar op weekend. Een normaal weekend kost ongeveer €20 maar dit kan afwijken per tak.

Kamp:

Om het jaar mooi af te sluiten, gaan we in de zomervakantie op kamp. De kostprijs van een kamp bedraagt €130 voor het eerste kind en €125 voor eventuele broers en zussen. Omdat Kapoenen maar 5 dagen op kamp gaan, betalen zij €70.

Terugbetalingsformulieren van de verschillende mutualiteiten vind je bij Formulieren. Een fiscaal attest om de kosten van een kamp voor min 14-jarigen af te trekken van de belastingen, kan aangevraagd worden via groepsleiding@scoutsengidsenretie.be.

Uniform:

Een uniform is niet verplicht doorheen het scoutsjaar maar wel sterk aangeraden voor meer herkenbaarheid. Op kamp daarentegen is het belangrijk dat iedereen een scoutshemd en sjaaltje bijheeft. Een uniform kan je aankopen bij Hopper of via onze Tweedehandskledij, een sjaaltje (€8) en trui (€25) van Scouts en Gidsen Retie kan je doorheen het jaar aankopen bij de (groeps)leiding.